Skolyozu Anneler De Teşhis Edebilir

Çocuğunuzun skolyoz olup olmadığını nasıl anlarsınız?
Çocuklarda 10 yaşından önce görülen skolyoz (omurga eğriliği), solunum problemi gibi birçok sorunu beraberinde getiriyor. Çocuk yaşta görülen skolyozun belirtilerinin çok kolay anlaşılabileceğine dikkat çeken Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, ebeveynlere,  çocuklarının anatomik yapısını sık sık incelemelerini öneriyor. Öztürk, sırttaki bir gamzenin bile skolyoz belirtisi olabileceği uyarısında bulunuyor.
Küçük yaşta başlayan skolyoz, fiziksel gelişime bağlı olarak hızla ilerliyor. Dikkatli ebeveynler, çocuklarının skolyoz olup olmadığını kolayca anlayarak erken yaşta sorunun çözülmesini sağlayabiliyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, erken teşhiste ebeveynlere büyük görev düştüğünü belirterek çocuklarının skolyoz olup olmadığını anlamalarını sağlayacak ipuçlarını sıralıyor.
Sırttaki gamzeler skolyoz belirtisi olabilir
Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürkannelere çocuklarının sırtlarını incelemelerini önerirken, cilt anormalliklerinin skolyoz belirtisi olabileceğini söylüyor. Prof. Dr. Çağatay Öztürk; “Çocuğunuzun sırtında tüylenme artışı, renk değişimleri ve gamzeler skolyoz belirtisi olabilir. Bu belirtilerle birlikte denge problemleri yaşanıyor ya da çocuğunuz öne eğildiğinde sırt çıkıntıları oluşuyorsa skolyoz olabilir” diyor.

Birbirine eşit olmayan omuzlara dikkat
Skolyozun çocuklardaki belirtilerini anlatan Prof. Dr. Çağatay Öztürk; “Çocuğunuzun omuz hizası birbirine eşit değilse, bel ya da kalçalarda yan bir duruş varsa ve bacaklarda gövdeye göre orantısız bir kısalık bulunuyorsa, en kısa zamanda bir uzmana başvurulması gerekiyor” diyor.

Korse tedavisine başlanabilir

Skolyoz 25 derecenin üzerinde ise çocuklarda korse tedavisine başvurulabilir. Prof. Dr. Çağatay Öztürk; 50 derece üzerindeki eğriliklerde ameliyatı tercih ettiklerini ifade ederek “Çocuğun büyüme ve gelişme dönemlerini dikkate alarak ameliyat sürecini uzatıyor ya da başka tedavilere başvuruyoruz. Çocukluk döneminde ortaya çıkan skolyozda erken teşhis önemlidir ve çoğu zaman erken cerrahi müdahale gerekebilir. Büyüyen çocuklarda tedavi zorlaşsa da erken teşhis edilen vakalarda başarı yükselmektedir” diyor.