Omurga Ameliyatları İçin Türkiye’yi Tercih Ediyorlar

Tedavi olmak için Türkiye’deki hastaneleri tercih eden hasta sayısı son 5 yılda 5 kat artarak 583 bine ulaştı. Bu rakamlarla dünya sıralamasında ilk 10’a giren Türkiye’ye 2014 yılında yurt dışından tedavi olmak için 400 bin civarında hasta geldi. Omurga ameliyatları için de ülkemizi tercih etmeye başlayan yabancı hastalar, yerli hasta sayısını geçiyor.  Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, bir ayda gerçekleştirdiği yaklaşık 40 ameliyatın 15-20’sinin turist olduğunu belirtiyor.
Türkiye’ye sağlık turizmi için gelen turist sayısı her geçen gün artıyor. 2.5 milyar dolar civarında olan sağlık turizmi gelirlerinin önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor.  Daha çok estetik ve kalp ameliyatları için gelen hastalara son dönemde omurga rahatsızlıkları yaşayanlar da eklendi. Liv Hospital Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, omurga ameliyatları için Türkiye’ye gelen turist sayısında adeta patlama yaşandığına dikkat çekti.

“Ayda 15-20 arası turisti ameliyat ediyorum”
Prof. Dr. Çağatay Öztürk, omurga ameliyatı için gelen turist sayısının yerli hastalardan daha fazla olduğunu belirterek “Ayda yaklaşık 40 omurga ameliyatına giriyorum bu ameliyatlardan yaklaşık 15 ile 20 arası bir bölümünü yurt dışından gelen hastalar oluşturuyor” dedi.

Arap turistler yoğunlukta
Türkiye’ye omurga ameliyatı için en çok Arap ülkelerinden turistler geliyor. İkinci sırayı Balkan ülkeleri ve Kafkasya ülkelerinden gelen hastalar oluşturuyor. Skolyoz (omurganın yana doğru eğriliği) ve omurga tümörleri başta olmak üzere her türlü omurga ameliyatı için gelen turistler, geçirdikleri operasyon nedeniyle uzun süre Türkiye’de kalıyorlar. Prof. Dr. Çağatay Öztürk, “Dünyanın birçok yerinden tedavi için gelen turistler, Türkiye’de hem tedavi olanaklarının ne kadar geliştiğini gösterirken, hem de birçok ülkeye göre tedavi masraflarının daha uygun olduğunun en önemli kanıtını oluşturuyor” dedi.